Voor elke leerling maken we een ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) dat we jaarlijks met ouders bespreken. Voor nieuwe leerlingen streven we ernaar om dit binnen 6 weken na plaatsing te doen. Hierin staat wat een leerling kan en wat uw kind nodig heeft. Ook wordt in het OPP beschreven welke ondersteuning de leerling nodig heeft om goed te kunnen leren en ontwikkelen. Ook staat in het plan welke dingen het leren makkelijker of moeilijker maken. De mate van ondersteuning bepaalt de leerroute van de leerling. De onderwijsperspectiefplannen worden aan het begin van het schooljaar met de ouders en de leerling (vanaf 16 jaar) vastgesteld. De doelen op de verschillende leer- en ontwikkelingsgebieden worden tussentijds (februari/maart) geƫvalueerd en besproken met de ouders.
Elk halfjaar wordt een groepsbespreking gehouden waarin zowel de leerresultaten als het welbevinden van de leerlingen worden besproken. Ook vinden er in het VSO twee keer per jaar portfoliogesprekken plaats met de leerlingen. De voortgang van de leerling wordt halverwege het schooljaar geƫvalueerd en besproken met ouders. Deze evaluatie wordt vastgelegd in het leerlingvolgsysteem ParnasSys.
U bent van harte uitgenodigd!
In het kader van ‘De Lans ontmoet’ nodigen wij u van harte uit op School de Lans in Brummen! School de Lans is een vrijeschool voor Speciaal Onderwijs. Graag willen wij u kennis laten maken met onze school en de leerlingen.